URODZINY! / 23.02.2019



Tiaaa… Aktualkę miała pisać Natka, ale jednak znowu robię to ja :D (dobrze, że już wcześniej coś przygotowałem). Urodziny grupy to dla mnie taki specyficzny dzień. Normalnie, gdy mija kolejny rok, to tylko się człowiek starzeje (nic miłego), ale w tym przypadku się cieszę :D.
No nic, koniec z filozofią, czas na fakty. W tym miejscu powinienem napisać, że cztery lata zleciało jak z bicza strzelił… tyle że nie jestem w grupie od samego początku :D. Pisząc na Discordzie (na którym dużo gadamy, a momenty ciszy występują rzadko, więc zapraszam, nie gryziemy,  jesteśmy na ogół mili i przyjaźni), stwierdziłem, że jak się bawić, to się bawić i tymsposobem mieliśmy już czuwanie do urodzin, wigilię urodzin, a teraz będą urodziny. Potem tak przez dwa tygodnie impreza XD, after party przez kolejny tydzień no i after po after. W ciągu najbliższych kilku dni będą pojawiały się rozdziały (jest ich trochę, więc nie dostaniecie wszystkiego na raz). Dziś serwuje Wam 12 rozdziałów. Szczególną uwagę poświęcamy jednej mandze ;). „Pa pa, idź i nie wracaj” kochana mango MUNE GA NARU NO WA KIMI NO SEI. Dziękuję wszystkim, którzy brali udział w tłumaczeniu oraz czytelnikom za dobre słowa i wybranie naszej grupy. Specjalne podziękowania dla Gerasik1999, Mikki i Nakato. Nudziło im się, więc pomogli ją dokończyć. Przy okazji Gerasik pobił swój życiowy rekord (brawa). „Opierdzieliłem 117 stron shoujo w 5 h, co stanowi nowy rekord”. Trzeba przyznać, wyczyn na miarę herosa. Liczę, że zechce spróbować pobić ten rekord przy jakiejś innej naszej mandze XD. Dodatki do Mune ga pojawią się później.
Oprócz wspomnianego Mune planowaliśmy zakończyć jeszcze jeden tytuł, ale w związku z problemami technicznymi zrobimy to w marcu.
Przejdźmy do kolejnych informacji.
W tym roku grupa miała przyjemność gościć wiele osób. Spędziliśmy razem trochę czasu, pisząc i śmiejąc się. Dziękuję wszystkim, którzy niestety musieli zrezygnować. Wy również dołożyliście potężną cegiełkę do budowy Mahou. Smutno nam, gdy ktoś odchodzi, ale jak powtarza główny admin „jesteśmy wdzięczni każdemu, kto zechciał pomóc choć przez chwilę”, dlatego dziękujemy Hino za jej edycje i życzymy powodzenia z egzaminami. Podziękowania dla Kaedek za krótki, ale cenny czas, który poświęciła grupie. Życzymy powodzenia ze specjalizacją. Dzięki także dla Gudora, zawieszonego ze względu na szkołę (weź zdaj te egzaminy i wracaj szybko).
A teraz  druga strona medalu, czyli osoby, które dołączyły do naszej gromadki dusz. Witamy znaną Wam type Tetu i też znanego Wam Zbrojmistrza (pomoże przy NOWEJ mandze). Witamy serdecznie naszą nową type Wilczolę, nowego kolegę Mileniumbuga (również type) oraz nowego kolegę Szuana, który zajmie się dla was tłumaczeniem i edycją. W marcu dołączy do nas Ninielka (pouczymy edycji) no i na koniec najważniejsze (mówiłem, że dołączysz do ekipy. Lepiej niech uważają ci, których będę próbował rekrutować). Tumi szkolona jest na QC. Po zakończeniu nauki dołączy jako pełnoprawny członek grupy. Zachęcam do spróbowania własnych sił. Naprawdę każdy z nas był kiedyś taki sam jak Wy, nie potrafiliśmy robić tłumaczeń, edycji czy type. Ups, więcej nie zdradzam, bo mamy dla Was jutro mały prezent :D. Ważne, byście pamiętali, że grupa stara się dostosować do Was.
Na pierwszy dzień urodzin przygotowałem szczególnie długą aktualkę, bo dostajecie ją razem z mangami. Natomiast na drugi przygotowaliśmy specjalny oneshot i kolejną porcję mang ;). A w kolejne dni już tylko mangi.
Stworzyliśmy również ankietę, która ma służyć do oceniania mang, głównie tych zakończonych bądź z większą ilością opublikowanych rozdziałów.
Poniżej przedstawiam spis tytułów (ale nie podam Wam, ile zrobiliśmy rozdziałów), które zostały przygotowane na urodziny. Podpięty link świadczy o tym, że podczas urodzin dodano co najmniej jeden rozdział. Manga bez linku oznacza, że jeszcze nie pora.
Szybkie info na koniec. Kilka stron oraz czytników uległo wyłączeniu, ale te grupy są aktywne i powrócą. Poczekajcie troszkę, ewentualnie wbijcie im na Discorda bądź chatango (napiszcie do Pesipa, on Wam zorganizuje) i „zmotywujcie” do powrotu.
Jest godzina 1:30, a ja zamiast spać, to piszę (biedna Nora) na telefonie i żeby było śmieszniej, walczę z autokorektą. Pod walentynkowym projektem nie było komentarzy :(. Może tutaj zostawicie choć jeden?
Zmieniając temat, kto z Was oglądał trzecią część Szczerbatka? Jak przeżycia? Też uważacie, że aż korci, by powstał czwarty film opowiadający o dzieciakach Czkawki bądź o współczesności i ponownym odkryciu smoków? Wiem, że pewnie dla niektórych to spoiler, ale musiałem zapytać :).
Hmm… Czy jest coś jeszcze do napisania o tej 1:37…? Hmm… Dobra, rano coś się dopisze, może plecy nie będą mnie tak boleć.
Ech… Nadal nic nie wymyśliłem, ale w sumie jest dopiero 13:00. Ciekawe, ile osób sobie pomyśli: „I to ma być rano?”che, che. Dobra, idę oglądać anime. Może później coś się wydarzy.
W końcu o 14:28 wpadłem na pomysł :D. Tumi strasznie mnie męczyła, prawie płaszczyła się na ziemi, żebym pozwolił jej umieścić kilka słów do Was, a ja w swojej łaskawości się zgodziłem. Zobaczcie, jak się ładnie prosi szefa :D. Zaraz pewnie w komentarzach Natka albo Wilku napiszą coś w stylu „no już, chciałbyś”, ale powiem Wam w sekrecie, że nieważne, co piszą i tak wiem, iż beze mnie by się nudzili XD. Tak samo bez wszystkich w ekipie i bez Was, czytelników.
Siema, siema, cześć i czołem :D. Kłania się Źródełko Serc vel Tumi. Czemu znów piszę? No cóż, witam się jako nowy członek Mahou, którym zostałam mimo wielu kłótni z Pesipem o to, że nie dołączę :P A jednak! Takie życie. Prędzej czy później i tak skończyłabym w Mahou. Tyle ode mnie.
Odmeldowuję się, Źródełko
Czekając na jej tekst, tak sobie czytam to, co napisałem i dochodzę do wniosku, że jestem poważny tylko przez 10% tekstu aktualki XD. To, w których pojedynczych słowach bądź krótkich fragmentach jestem poważny, a w których sobie lekko żartuję pozostawiam Waszej ocenie. Czytając fragment Tumi, przypomnieli mi się Hipek (pogoń no tam ludzi, niech szybciej ci stronę postawią) i Natka, która napisała do Hipka „jestem w Maho” XD. Btw pozdrawiamy Maho :).  Pst, weź no udostępnij Niehime. Tak dla Pesipa ;).
Właśnie sobie uświadomiłem, że Mahoutsukai jest zapewne kojarzone głównie z romansami i wiecie co? Zmieniamy to! Chcemy zrobić miks gatunkowy (yaoi i yuri się za bardzo nie spodziewajcie). Zachęcam więc do pomocy w zakończeniu aktualnych serii, bo wtedy dopiero ruszymy z kolejnymi.
Dobra, seryjnie kończę, bo już prawie 17:00, a Nora mnie zabije, robiąc z tego wszystkiego „tak, żeby było po polskiemu” XD. Pamiętajcie, nie da się zrobić tak, by teksty Pesipa były pisane oryginalnie po polskiemu XD. Tego po prostu się nie da. (Zobaczymy, zobaczymy – Nora).
Tak więc nie czekajcie, dołączajcie do ekipy, choćby po to, żeby pogadać :D.
A, i jeszcze polecam Wam mangę Baikoku Kikan, opracowaną przez naszego tłumacza Nefregara.

Mega ogromnie dziękuje Norze za korektę tej aktualki, nawet nie wiecie, ile miała do roboty :) どうもありがとう/Большое спасибо

To cześć!
~Pesip
PS. Pamiętajcie, nie ćpajta jagód XD.

 #epokalodowcowa4





DARLING in the FRANXX
Love Rerun
Czytaj Dalej

Wale(n)Tynki / 14.02.2019










Walentynki...
Ech... po co to komu? Pełno ludzi, cukru...

Nie mam weny...

Dobra, dziś z okazji patrona osób chorych, wiadomo jakich xD Mamy dla was specjalną mangę: „Kyou mo Uchi de Machi Awase”, jest to Joint z Hayate, czytajta i cieszta się.

Idę męczyć Natke i Gekona,

~Pesip

Czytaj Dalej

Wina Pesipa



Ten kto widział wcześniej ten wie, o jakiej historii mówię. Wiele osób pisało mi, że zapewne
niepotrzebnie wyniesiono to na poziom publiczny. Rozmyślano o tym bardzo długo przed publikacją
(aż 10 sekund xD, nie no żartuje), ale zdecydowano się na taki krok mając na uwadze wszelkie
konsekwencje tej decyzji. Nawet ta, o której teraz piszę była brana pod uwagę i z całą stanowczością
biorę wszystko na siebie. Trudno Pesip będzie tym złym adminem od dram, bywa.


Zapewne wielu z was przyzna rację, że tak trzeba było postąpić na początku.
No, ale jednak zdecydowano się na inny krok. W poprzednim poście o historii złego Pesipa
przytoczono screeny, które pokazywały nick jednej ze znanych osób w skanlacjach - Meivels.


Wybrałem najłagodniejszy ze screenów.


Dziś udowodniono, że to wszystko było wielkim kłamstwem, ktoś podszywa się pod różne osoby
i wysyła fake wiadomości do Blacklorda. Jeżeli ktoś gdzieś będzie widział jakieś wiadomości
np. od Meivels, mnie, czy Skinji lub kogoś innego dobrze wam znanego sprawdźcie jego ID.


Najpierw dajecie @ i wybieracie tę osobę, a następnie przed @ należy wstawić \.
\@Pesip#8636, coś takiego. Uzyskacie dzięki temu ID i możecie np. napisać o tym już na
konkretnej grupie, że są takie i siakie wiadomości.


Prawdziwa Meivels: 294162383486713856
Fałszywa Meivels: 530056195973840896


Początek ID pokazuje datę założenia konta. Z tego, co pokazał mi Pawwit (pozdrawiamy).
Im większe cyfry, tym młodsze konto.


Przechodząc do sedna sprawy tego posta.


Z całego serca przepraszam za fałszywe oskarżenia w kierunku Meivels i za
rozpętanie tej dramy. Całą winę biorę na siebie, bo trzeba było inaczej to rozwiązać.
Jeszcze raz przepraszam, niech zostanę tym złym, trudno, przeżyję to jakoś, a mangi
dalej będę robił. Przykro, że zrobiłaś sobie krzywdę na schodach, czytając nasz post.


A temu komuś od tych wiadomości również przesyłam "pozdrowienia" za twoją wspaniałą grę,
w którą zagraliśmy na twoich zasadach. Tylko jednego pewnie nie przewidziałeś, że ja niczego
się nie wyprę i wezmę to na siebie.

Pozytywem całej tej sprawy jest na pewno to, że dowiedziano się o istnieniu takiej osoby która ma jakiś dziwny plan

Dla tych, co wiedzieli o błędzie na discordzie, ID już się nie da zmienić.

Czytaj Dalej

Aktualizacja / 07.01.2019


Święta, święta i po świętach! ღゝ◡╹)ノ♡

Kolejny rok przybywa (ach, starzejemy się), wypadałoby jakoś podsumować poprzedni rok. 
Pesip mi tu płacze, bo policzył i wyszło 99 rozdziałów wydanych na naszym czytniku (dla 
porównania w 2017 było ich 97). Nie będę się rozpisywać… Bardzo, ale to bardzo serdecznie 
dziękuję każdemu, kto przysłużył się do powstania tego wyniku, czyli nowym i starym członkom
 ekipy. To jest nasz wspólny sukces, nawet czytelników.

W weekend miał miejsce wywiad dla mangadex. Wersja PL dostępna jest pod adresem: https://mahoutsukai-scans.blogspot.com/p/wywiad-dla-mangadex.html

A teraz ogłoszenia parafialne:

Do naszej gromadki dołączyło kilka osób, trzech tłumaczy: Nefregar, Saratzu, Gudor. 
Witamy serdecznie. Zapraszamy wszystkich cieplusio.

Przyszedł styczeń, a więc S.E.S.J.A, dlatego do czasu pozbycia się jej (widły i pochodnie 
w dłoń) możecie odczuć jeszcze mniejszą aktywność w ilości wydawanych mang.

Pesip wraz z adminami podjął decyzję o wyznaczeniu na ten rok specjalnego celu. Bijemy
rekord wydanych rozdziałów. Aktualny wynosi 103, tak więc idziemy na rekord. Aktualnie 
trwa praca nad opublikowaniem nowej strony Maho. Trzymajcie kciuki (๑→ܫ←)

Na sam koniec grupa Mahoutsukai składa wszystkim najlepsze życzenia na ten nowy rok, 
a szczególnie maturzystom, aby te matury były przez was napisane najlepiej, jak potraficie. 
Dziękujemy Staszkowi z Tory za korektę aktualizacji :)

Oto statystyki roczne:

Liczba zaczętych projektów: 3
Liczba ukończonych projektów: 3
Liczba podjętych planów: 5
Liczba aktywnych projektów: 24
Czytaj Dalej

Świąteczna Aktualka / 24.12.2018







Grupa Mahoutsukai również przygotowała dla Was prezenty oraz... wyzwanie! Przeczytajcie je dopiero wieczorem, gdy przyjdzie czas na otwieranie prezentów spod choinki ;) .

Na koniec ważna sprawa. Zapewne widzieliście na kilku stronach informacje o konflikcie z aktualizacjami mang. Sprawa została rozwiązana, przywrócono nas (jak można zauważyć) i jest już dobrze. Przepraszam za zaistniałą sytuację oraz zaniepokojenie czytelników nie tylko naszej grupy.

~Pesip

Czytaj Dalej

Mikołajkowa Aktualka / 06.12.2018





Witajcie!
Tu Źródełko Serc Mahoutsukai, a w skrócie tumitumi.
Może na początek kawałeczek o mnie. Kim jestem? Wierną czytelniczką od początku istnienia Mahou, która zaczęła się udzielać na Discordzie dopiero w sierpniu, starając się codziennie wysyłać wielką falę wenowych serduszków dla wszystkich zgromadzonych. Stąd moja, hm, ranga? Źródełko Serc. Dobra, koniec o mnie.
Piszę dzisiejszą aktualkę z okazji Mikołajek. (Dziękuję, Pesip, że się na to zgodziłeś <3.)
No więc, Mikołajki fajna sprawa. Można się najeść słodkościami i dostać jakieś małe co nieco. Taki miły początek grudnia i osłoda przed walką o jedzenie w sklepach XD. Może trochę za wcześnie na życzenia świąteczne, no ale życzę Wam powodzenia w wytrwaniu do 24 grudnia.
Odmeldowuję się, Źródełko Serc <3.
Bardzo fajnie, dziękujemy naszej tumitumi. Czemu taka nietypowa aktualka? Bo jestem leniem :P. Z okazji dzisiejszego święta do Mahoutsukai też przybyli Mikołajowie. Gruby z siwą brodą do grzecznych czytelniczek oraz  napakowany Mikuś do niegrzecznych ;). Obaj zgodnie stwierdzili, że należy wam się nowa manga, więc trzeba było zrobić te pięć rozdziałów i je wam udostępnić. Mowa o ISEKAI WO SEIGYO MAHOU DE KIRIHIRAKE! – mandze, którą zaczął robić dla Was Shin ze Smoków (teraz stworzył Nakamę), a myśmy ją zabrali, bo po co mu XD. Ustaliliśmy, że będzie się pojawiać co miesiąc (a w jakiej ilości to już tajemnica :P) z jednego ważnego powodu – ma krótkie rozdziały :).  Dobra, dosyć o mandze, lepiej zabrać się za czytanie :D.
Wiem, że ostatnio nie pojawiały się rozdziały innych mang. Postanowiłem tak,  gdyż aby skupić się na takich tytułach jak Barairo, Opera, Sekirara czy Suijin, musimy zakończyć inne projekty: Dame, Haru x Kiyo, Sora wo itd. – głównie te wymienione w ankiecie. Wasza obecność będzie tutaj ogromną pomocą, bycie członkiem grupy – super ultra mega pomocą, a wspieranie nas dobrym słowem, lajkiem bądź nawet zwykłą pogawędką (lubimy rozmawiać z Wami na różne tematy) pomoże mega bardzo. Tumi widzę się nie pochwaliła, ale rozmowy na Discordzie mogą mieć swój finał w realnym świecie. Już prawie udało jej się spotkać z Natką, tylko ta musi znaleźć czas w przerwie od robienia mang dla Was XD.
Miałem pisać krótko, a się ciut rozpisałem XD. Gomen, jak to pisze Nora (o proszę, czegoś się jednak nauczył ;P – Nora). A żeby Wilku nie poczuł się pominięty, to powiem Wam, co on powtarza. Otóż najczęściej przypomina o rozmowach z Wami :). Wieści o kontaktach docierają do mnie zewsząd, nawet na chatango innych grup piszecie o nas (kochane anonki :) ). Piszcie też u nas na chatango, ożywcie je :D. A innym grupom mówię: „Sorry, takie anonki, że chcą o nas gadać xD”.
Kurde, miałem kończyć, a tu jeszcze tyle pomysłów, ech…
W tym miesiącu planuję odezwać się do Was jeszcze dwa razy, o ile dobrze pójdzie, a tego niestety nawet nasza bogini nie wie (tak, w grupie na Discordzie jest bogini, wejdźcie i poznajcie ją).
Dobra kończę, bo Nora musi sprawdzić. (Biedna ja.)
Pamiętajcie, podzielcie się ze mną czekoladą mleczną od Mikołaja, bo inaczej łysy Was znajdzie :).
~Pesip

Czytaj Dalej

Specjalna Aktualka / 29.11.2018



A co my tu mamy? Jakaś manga, hmm...
Otonariwa 1-ken de 2-do Oishii, pewnie kojarzycie z Pegasusa. No i fajnie, a teraz najlepsza część ― razem z Hayate zakończyliśmy ją :D (Banzai). Szczególne podziękowania dla naszego wspaniałego kolegi z tygrysków, brawa dla Staszeq, pomógł nam z korektą. Przeogromnie dziękuję. Podziękowania również dla grupy Hayate za wyrażenie chęci do jointa. (Trochę nam się przeciągnęło xD).

Teraz garść informacji o grupie:

Do naszej ekipy dołączyło trochę osób: ShirinShenn, Norkowy, Ann, Kaedek, Evilum, Sasna oraz zagraniczny kolega, alexthetrex.

Dziękujemy za wsparcie w tych trudnych czasach :D

Pozdrawiamy też mocno Blacklorda, który chciał robić edycję Online -The comic, ale przez wypadek musi leżeć w szpitalu. Zdrowiej szybko, bo cię szefowa dopadnie xD
A teraz czas na Wasz ruch, dołączajcie ;)

Rozdziały na czytniku i mangadex.

~Pesip

Czytaj Dalej

Specjalna Aktualka /01.11.2018


Ostatnio smutna aktualka, a dziś specjalna wesoła :D
Jak możecie zauważyć, nowa manga (osobiście oglądałem tylko anime). „Darling in the Franxx”, projekt, który tak naprawdę robią tylko Gerasik i Nakato, bo jest ich. Ja udostępniam nasz czytnik.
Nie będę się rozpisywał o mandze, bo lepiej przeczytać samemu, niż słuchać tego, co pisze Pesip xD

Żebyście nie byli zaskoczeni, to wyjaśniam, poprzednie 7 chapterów wydanych zostało na czytniku Bliźniaczych Smoków, jednak oni również tylko udostępniali podobnie jak ja. Być może zadacie pytanie „To po co przenosić się na Mahoutsukai?” Odpowiadam, admin grupy, Shin, pracuje, przez co można zauważyć małą aktywność i upload ich manhw oraz mang. Wilku, wraz z Natką chcą po prostu mu pomóc, aby nie martwił się, że leżą gotowe rozdziały, a on nie ma, kiedy wrzucić.

Dobra starczy o mandze, ale zanim pójdziecie czytać jeszcze ogłoszonko.

Poszukuje tłumacza do mangi SUIJIN NO IKENIE, przyjmę pomoc nawet od osoby, która robi w innej grupie. Nie mamy terminów, robimy na spokojnie, wtedy kiedy możemy.

~Pesip

Czytaj Dalej

Smutna wiadomość /21.10.2018




 Niestety raz na jakiś czas dostaję smutne wiadomości.
Kto by się spodziewał, że na pierwszym roku studia okażą się trudniejsze, niż się zakładało, nie? XD
Tak więc dostałem dzisiaj informację, że Mina (nasza kochana adminka i korektorka) jest zmuszona zrezygnować ze skanlacji. Bardzo nam wszystkim smutno, ale plus tego taki, że mam teraz pełnię władzy. Niech żyje król! :D
Drugą osobą, którą nas opuszcza, jest Pietrzu (zobaczysz, naślę na ciebie fanów Suijina za porzucenie tłumaczenia). Szkoda, bo ubywa nam faceta (choć zależy, jak na to paczać), a baby i tak stanowią większość ;(. Gdzie ta „tolerancja plemników" (jak to powiedziała Natka XD) ja się pytam?!
Obojgu życzę powodzenia oraz mam nadzieję, że jednak nie będzie to rozstanie na długi czas i powrócicie do nas z ogromnymi pokładami energii. A my musimy trwać dalej i płynąć przez te niezbadane wody skanlacji na naszym wspaniałym statku Mahoutsukai (fart, że to nie Titanic).
Niby mogę sam wpadać na pomysły i zarządzać grupą, ale fajnie jest mieć z kim pogadać o tym, co można by zrobić. Wiec pozostanę tym jedynym adminem z niepodzielną władzą (alfa i omega normalnie), lecz jako swoich  doradców (chciałem napisać pomagierów lub przydupasów, ale by się obrazili) mianuję Nakato, Norę i Gerasika (bo jest nas niewielu facetów, a poza tym to taka lekka łapówka, aby siedział w grupie ;) ). Więc od dziś trujcie im dupy, jak macie problemy :D. A na Pietrzu polujcie w Poznaniu, wy kochani fani Suijina :D.
Na pocieszenie dodam, że wczoraj dwie mangi zostały udostępnione, a widzę w grafiku, że lada moment kolejne się pojawią.
~Pesip
Czytaj Dalej

Specjalna aktualka /15.10.2018


Cześć i czołem, dawno się nie słyszeliśmy!
Z okazji zakończenia manhwy Attaque (oklaski) mam dla Was specjalną aktualkę. Nie musicie się obawiać, nie bedzie tak długa jak poprzednie ;).
Dziękuję bardzo wszystkim, którzy pomogli przy manhwie. To Wasza zasługa, że byliśmy w stanie doprowadzić ją do końca. Brawa i wielki DZIĘKI.
No i co, to już koniec…? A nie, jeszcze garstka informacji. Do naszej ekipy dołączyli (tudzież zechcieli nas wspomóc) Kuroyuki, Arlin, Gerasik1999 i ostatnio Mikki. Dziękuję za wybranie naszej grupy i pomoc z pozbyciem się tych problem-… Eee, znaczy się w dokończeniu mang.
Rekrutacja trwa. Zapraszamy wszystkich, młodych i starych, bez doświadczenia i z doświadczeniem. Jestem wdzięczny za pomoc nawet z tylko jedną mangą.
Co do naszych jointów, to troszkę się przeciągają. Przepraszam za to, ale nic nie poradzę na zaistniałe ostatnimi czasy problemy.
Hmm… Czy ja Wam o wszystkim powiedziałem…? Trudno, najwyżej dowiecie się na fb. Zaglądajcie i polecajcie nas swojej rodzinie oraz znajomym. Szwagier brata siostry od strony matki znajomego psa sąsiada za siódmą chatą wuja też jest u nas mile widziany :D.
Trzymajcie się i do następnej specjalnej aktualki, która już się zbliża ;).
~Pesip                                                                 

Czytaj Dalej
Obsługiwane przez usługę Blogger.

© Copyright mahoutsukai-scans